Dobre praktyki
Cykliczne badanie opinii pracowników typu „Puls Check” jest elementem transformacji kultury organizacyjnej Grupy Polpharma w stronę dialogu, zaufania i przejrzystości. Wyniki corocznego badania kwestionariuszowego pracowników są dodatkowo pogłębiane dzięki rozmowom prowadzonym w zespołach. Pozwala to wypracować propozycje działań usprawniających na poziomie departamentów, jak i całego przedsiębiorstwa.
Ze względu na wybuch pandemii koronawirusa, w połowie 2020 roku zrealizowano dodatkowe badanie opinii „Covid Puls Check”, dzięki któremu rozpoznano nastroje i potrzeby pracowników Grupy Polpharma w tym okresie.
Regularne badanie opinii ma na celu utrzymywanie dialogu z pracownikami, doskonalenie kultury organizacyjnej oraz tworzenie coraz lepszego miejsca pracy w Grupie Polpharma. Właściwe rozpoznanie potrzeb i nastrojów załogi pozwala nie tylko odpowiadać na bieżące potrzeby pracowników, ale także realizować długofalowe inicjatywy ukierunkowane na wzrost ich zaangażowania. Działania podjęte w przedsiębiorstwie w 2020 roku dotyczyły m.in. poprawy komunikacji, wzmocnienia kultury docenienia i nagradzania pracowników oraz poprawy równowagi między pracą a życiem osobistym.
Jednym z efektów badań ankietowych przeprowadzonych wśród pracowników są również działania dedykowane kobietom, takie jak strefa „Mam Moc – jestem kobietą”, czy cykliczne wydarzenia wspierające samoświadomość i budujące siłę kobiet. Zadbano też o wsparcie pracowników-rodziców. „Pozytywna dyscyplina” to seria webinariów z dominującym udziałem kobiet, które w czasie pandemii przejęły najwięcej obowiązków opiekuńczych i edukacyjnych. Zorganizowano też „Akademię uważności” i „Lato z uważnością” - aktywności wspierające budowanie odporności mentalnej oraz wiele innych działań odpowiadających na potrzeby pracowników.
Dzięki badaniu opinii Grupa Polpharma angażuje pracowników do wspólnego tworzenia atrakcyjnego środowiska pracy i pożądanej kultury organizacyjnej. Prowadzony dialog i wdrażanie nowych, wartościowych rozwiązań odpowiadających na potrzeby załogi nie tylko przekłada się na doskonalenie procesów w firmie, ale również buduje zaangażowanie pracowników. Na przykład tematyka związana z równowagą psychiczną stała się elementem świadomego zarządzania przedsiębiorstwem i wspierania pracowników w obszarach, w których tego najbardziej potrzebują. W rezultacie wprowadzane rozwiązania pośrednio wspierają realizację celów biznesowych przedsiębiorstwa.
Z kolei pracownicy Grupy Polpharma mają poczucie uwzględnienia ich głosu oraz zastosowania pomysłów przy organizacji środowiska pracy. O zainteresowaniu badaniem świadczy zarówno wysoka frekwencja (– w grudniu 2020 roku wzięło w nim udział 87% pracowników) – jak i rosnący z roku na rok wskaźnik zaangażowania. Wskaźnik dla badania Puls Check obliczany jest według zewnętrznej metodologii Kincentric - współpraca z miedzynarodowym partnerem pozwala nie tylko obiektywnie porównać Grupę Polpharma na tle innych przedsiębiorstw, ale także udoskonalać miejsce pracy na podstawie polskich, branżowych i globalnych najlepszych praktyk w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim.
Cele Zrównoważonego Rozwoju
Obszar wg normy ISO 26000